Етап 1. Вдосконалення навичок техніки читання слів.
Мета:
Прийоми:
- читання слів з літерою с.
- читання слів із буквосполученням wh.
- Розподіл слів за правилами читання, читання слів вголос.
- Складання слів з окремих літер на слух.
Етап ІІ. Вдосконалення навичок інтонаційно-правильного оформлення речень.
Мета:
Прийоми:
- слухання речень та позначення інтонації; читання речень уголос.
- складання власних речень з інтонацією, що вивчається
- читання окличних речень з відповідною інтонацією.
Етап ІІІ. Експресивне читання тексту по ролях
Мета:
Прийоми:
- самостійне читання в у пів голосу.
- виразне читання тексту по ролях.
|
Exercise 1.
Read the words on the blackboard. Pay attention to the pronunciation of letter c: Cinderella, mice, cruel, dance, cooking, clean, Prince, cry, entrance.
Exercise 2.
Look at the blackboard. Read those words where the first letter w is not pronounced.
Whose, where, why, whom, when, who, whisper.
Exercise 3.
Sort the words into two columns.
В першу колонку запишіть слова, в яких літера і вимовляється як [i], другу - як [ai] (Учні по черзі читають слова на дошці та в зошити записують їх у дві колонки)
Kind, mice, live, time, king, light, Prince, child, slippers, like, strike, Cinderella.
Practice their reading
Exercise 4.
Make a word I say from the letters. (Учні отримують картки з літерами і складають слова, які називає вчитель)
Brought, laughed, midnight, ball, wonder, meanwhile.
Exercise 1.
Listen to the sentences and mark the intonation (if the intonation goes up mark it like , when it goes down - ).
- Are there any other ladies in the house?
- May I try on the slipper?
- Are you not ready?
What intonation do these sentences have? Practice their reading.
Make up your own question using this intonation
Exercise 2.
Sentences with an exclamatory mark in the end have emotional intonation. Listen to the sentences and repeat them after me.
- Wash them again!
- What a shame!
- You can’t go like that!
- I will marry her!
- Of course it fit perfectly!
Practice reading of these sentences.
Exercise 1. Practice reading the text half loud.
Exercise 2. Read the text expressively:
P.1 – the author
P.2 – Cinderella
P.3 – Prince
P.4 – Stepmother
P.5 – Anastasia
P.6 – Drizella
P.7 – godmother
P.8 – the duke
|