Приветствую Вас Гість | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Категорії розділу
Мої файли [10]
Методичні матеріали [2]
Методичні рекомендації, програми
Інші матеріали [11]
Презентації, відео- та аудіоматеріали
Позакласні заходи з англійської мови [1]
ДПА-2015 [3]
Все для вчителя [9]
Розробки уроків, робочі зошити, підручники, аудіододатки до підручників тощо
Календарно-тематичне планування [8]
Фрагменти уроків для навчання різних видів мовленнєвої діяльності [7]
Учитель року 2016 [3]
Містяться матеріали, використані під час проведення конкурсу "Учитель року"
Лексико-граматичні тести [10]
Лексико-граматичні тести по різним класам

Вхід на сайт

Пошук

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » ДПА-2015

    Методичні рекомендації
    [ Викачати з сервера (26.4 Kb) ] 28.03.2015, 14:42
    Методичні рекомендації щодо проведення ДПА
    Відмінність формату цьогорічного іспиту від попереднього полягає у зміні об’єкту контролю та процедури проведення, а саме: державна підсумкова атестація з іноземних мов(9, 11 класи)проводиться лише у письмовій формі та має три складові частини (читання, використання мови та письмове повідомлення).
    9 клас
    Матеріали для підсумкової атестації у 9 класі готують вчителі за рекомендаціями МОН. Звертаємо увагу на дотримання основних вимог щодо підготовки завдань. Насамперед це відповідність завданням рівням, зазначеним у Державних стандартах та навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів рівень А2+; для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов рівень В1.
    Підготовлені матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості умінь у двох видах мовленнєвої діяльності, бути побудованими на комунікативно-когнітивному і компетентнісному підходах та перевіряти не знання учнів про мову, а рівень володіння учнями іноземною мовою.
    Учитель формує завдання з трьох вищезазначених складових частин відповідного рівня та відповідно до типу навчального закладу у формі білетів на окремому бланку. До складу білетів входить:
    • 1 текст для читання з після текстовим завданням;
    • 1 текст із пропусками на  використання мови;
    • 1 завдання для написання письмового повідомлення.
    Кількість білетів готується вчителями відповідно до чисельності учнів у класі, які виявили бажання проходити підсумкову атестацію. Кожен учень отримує окреме завдання. Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. Час відведений на виконання всіх завдань – 60 хвилин.
     
     
    Основні вимоги до ДПА
    Перше питання білета – читання тексту та виконання після текстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений проміжок часу.
    Типи текстів: статті із періодичних видань, листи (особисті, офіційні тощо), оголошення, реклама, розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо), меню, кулінарні рецепти, програми (телевізійні, радіо тощо), особисті нотатки, повідомлення.
    Форми завдань:
    • завдання із вибором правильної відповіді;
    • завдання на встановлення відповідності(добір логічних пар);
    • запитання з короткими відповідями (2-3 слова);
    • встановлення логічного порядку простого тексту;
    • знаходження аргументів та висновків;
    • встановлення зв’язків між інформаційними блоками;
    • вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв.
    Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
    Друге питання білета–використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням спілкуватися вільно.
    Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю. Завдання  мають бути пов’язані з ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчається.
    Форми завдань:
    • завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень вибрав одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей;
    •  текст із пропусками для заповнення. Завдання полягає в тому, щоб учень заповнив пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Вибір пропущених місць здійснюється відповідно до мети, знань, навичок та вмінь, що перевіряються з лексики чи граматики. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь.
    Третє питання білета – писемне мовлення. Мета –визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення комунікативних завдань в писемній формі, що пов’язані із повсякденним життям. Письмове завдання супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо), віртуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць,схем тощо). Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень надав запис завдання без граматичних і лексичних помилок.
    11 клас
    Матеріали для підсумкової атестації готують вчителі за рекомендаціями МОН. Завдання мають відповідати рівням, зазначеним у Держаному стандарті та навчальних програмах. Для загальноосвітніх навчальних закладів рівень В1, для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов – В2.
    Підготовлені матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості умінь у двох видах мовленнєвої діяльності, бути побудованими на комунікативно-когнітивному і компетентнісному підходах та перевіряти не знання учнів про мову, а рівень володіння учнями іноземною мовою.
    Учитель формує завдання з трьох вищезазначених складових частин відповідного рівня та відповідно до типу навчального закладу у формі білетів на окремому бланку.До складу білетів входить:
    • 1 текст для читання з після текстовим завданням;
    • 1 текст з пропусками на використання мови;
    • 1 завдання для написання письмового повідомлення.
    Кількість білетів готується вчителями відповідно до чисельності учнів у класі, які виявили бажання проходити підсумкову атестацію.
    Основні вимоги до складових ДПА
    Перше питання білета – читання тексту та виконання після текстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений проміжок часу.
    Типи текстів:
    • статті із періодичних видань;
    • листи (особисті, офіційні тощо);
    • оголошення;
    • реклама;
    • розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо);
    • меню, кулінарні рецепти;
    • програми (телевізійні, радіо тощо);
    • особисті нотатки;
    • повідомлення.
    Форми завдань:
    • завдання з вибором правильної відповіді;
    • завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар);
    • запитання з короткими відповідями (2-3 слова);
      встановлення логічного порядку простого тексту;
    • знаходження аргументів та висновків;
    • встановлення зв’язків між інформаційними блоками;
    • вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв.
    Різниця між рівнями забезпечується двома основними підходами:
    1. Шляхом підбору автентичних текстів (основні ознаки – відображення реалій справжнього життя, обізнаність учнів із життєвими ситуаціями, наявність контексту як елементу, що вносить ясність у ситуацію) та стосуються відповідних сфер.
    2. Підбору завдань за складністю з огляду на критерії (лінгвістична складність, тип тексту, структура дискурсу (усне чи писемне мовлення), матеріальне забезпечення, обсяг тексту, врахування інтересів того, хто вивчає мову (інтеракційна автентичність).
    Тексти являють собою матеріали, які відображають реалії життя у країнах, мова яких вивчається.
    Учні повинні вміти:
    • виділяти інформацію із документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню тощо);
    • виділятизагальну та детальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення, проспекти, меню, розклад руху тощо);
    • виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо;
    • розрізняти фактографічну інформацію і враження;
    • виділяти точну та детальну інформацію в тестах, що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою;
    • розуміти точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях та доповідях;
    • розуміти абстрактні та складні тексти, уривки з літературних творів та спеціальної літератури;
    • розуміти структуру тексту, розпізнавати зв’язки між частинами тексту.
    Друге питання білета – використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням спілкуватися вільно.
    Форми завдань:текст із пропусками для заповнення. Завдання полягає в тому, щоб учень заповнив пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Вибір пропущених місць здійснюється відповідно до мети, знань, навичок та вмінь, що перевіряються з лексики чи граматики.
    Забезпечення:тексти різні за обсягом та складністю. Завдання пов’язані з ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчалася.
    Знання, навички та вміння, що перевіряються: здатність учнів ідентифікувати та вибирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних та граматичних конструкцій в процесі спілкування.
    Третє питання білета –писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям.
    Запропоновані завдання: від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної  ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо), візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо).
    Учень повинен уміти:
    • передати привітання та використовувати звороти ввічливості, підписуючи листівку з побажаннями, володіючи мінімумом лінгвістичної інформації;
    • використовувати увесь спектр форм ввічливості (подяка, вибачення, поздоровлення із успіхами, побажання здоров’я, прощання, побажання видужання);
    • заповнювати прості формуляри;
    • описати свою особисту ситуацію або стан справ у сім’ї в короткому тексті з опорою на прості питання;
    • передати особисте повідомлення у вигляді записки довільної форми;
    • передати особисту інформацію в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, в електронному листі з тим, щоб подякувати, висловити жаль з якого-небудь приводу, відмовитися від замовлення, вибачитися;
    • переписати інформацію із телефонної книги, розкладу руху, із оголошення;
    • передати прості ділові повідомлення (зустріч із точним визначенням часу та місця тощо);
    • написати короткий текст про свій стан справ та ситуацію в сім’ї, подію, особистий план на майбутнє. Пояснити їх причину.
    Правильність виконання оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань.
    Завдання учні виконують на аркушах зі штампом відповідного навчального закладу.
    Кількість білетів добирається вчителями загальноосвітніх навчальних закладів, за чисельністю учнів у класі, які виявили бажання проходити державну підсумкову атестацію. Кожен учень отримує окреме завдання. Час відведений на виконання усіх завдань 60 хвилин.
    Категорія: ДПА-2015 | Додав: oksanamykolaivna
    Переглядів: 1216 | Завантажень: 32 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar